Sunday, 27 April 2014

Semoga Dipermudahkan

Assalammualaikum..
seminggu dua ni kepala aku sakit dek urusan dan masalah yang tak selesai-selesai..
sebenarnya aku nak share je dengan semua..
ada sesetengah manusia akan merungut setiap kali dia ditimpa masalah..
ada yang meraung..atau ada yang snggup nak bunuh diri disebabkan masalah dunia mereka..
kenapa boleh jadi sampai macam tu..?
mental tak kuat..? ataupun iman dalam diri yang tak kuat untuk halang perasaan macam tu..
bila kita ditimpa musibah atau masalah..jangan GIVE UP..!!
cuba sedaya upaya untuk selesaikan masalah kita tu..
sebab..!! ALLAH tak akan turunkan ujian yang melebihi kemampuan hambaNya..
fikir yang orang lain ada masalah yang lebih besar dari kita...
janga berhenti berdoa..jangan berhenti usaha..
doa tanpa usaha pun tak guna bang..
seperti firman ALLAH dalam Al-Quran yang maksudnya..
"SESUNGGUHNYA AKU TIDAK MENGUBAH NASIB SESUATU KAUM ITU
SEHINGGA MEREKA MENGUBAH NASIB MEREKA SENDIRI"

dan selalu la baca doa semoga urusan kite dipermudahkan..
doanya seperti di bawah..