Sunday, 30 March 2014

Assohib sahib

Assalammualaikum..
Lama juga aku tak tulis apa-apa kat blog aku ni..
makin hari makin aku dihimpit dengan kesibukan..chewwah..
Hari ni aku ada sikit kesempatan untuk buka blog aku ni..
bila aku baca satu persatu entri aku yang lama-lama,ada satu rasa yang datang kat aku..
Ya ALLAH..
Begitu cepat masa berlalu..aku masih belum puas ya ALLAH..
Masihkah ada lagi kesempatan untuk aku ke sana..?
Aku rindukan bumi anbia Mu..aku rindukan bumi Mesir..
Ku rindukan suasana islamiah di Mesir..Aku rindukan perjalanku ke kuliah..
Aku rindukan gelak tawa sahabat-sahabatku di sana..
Ya ALLAH..
Tiga tahun aku hidup jauh dari keluarga dan berada di samping sahabat-sahabat disana..
Jatuh bangun aku bersama sahabat yang ada dikelilingku..
Masalah yang datang,suka duka yang ada..semua kami bersama..
Subhanallah..tak tergambar rindunya aku kat semua..



Ahli baitku selama aku di Ardul Kinanah..
Hafiz(teta) - Shahrizan(ijan) - Kamarul(kam) 
Fikri(pandey) - Faris(kb) - Lutfi(putai) - Naqib
Amin - Saleh(wakleh) - Hisyam(macha)

Mereka ni la yang jadi rakan bergaduh aku..yang jadi rakan ketawa..yang jadi rakan bahan membahan..
Ada antara mereka yang dah tamat pengajian di sana dan telah pulang ke Malaysia..
Ada juga yang masih berjuang di bumi Anbia ini..
Ad'u lakum fi khair insyaALLAH..Aminn..

sa-nuqabbil maroh thani insyaALLAH..
wallahi ana Mustaq 'alaikum awi-awi..

aku sentiasa doakan korang berjaya dunia akhirat..
korang juga yang jadi keluarga aku selama aku kat sana..
doakan aku juga berjaya kat sini..
bila da balik Malaysia nnt,kita jumpa insyaALLAH..

ok lah..sampai sini je kot aku cerita tentang sahabat-sahabat aku..
sahabat dunia akhirat aku..




sebahagian dari ribuan gambar yang aku simpan sebagai kenangan aku..


walau dimanapun kita berada,perjalan tetap harus diteruskan..
keep walking..dont give up..

kata laluan:
imarah sittah wa arba3in..

No comments:

Post a Comment