Sunday, 22 May 2011

International Bowling Center..TEMPAT KE-2..!!

Dgn BANGGA nye aq tulis tjuk entri aq ari nie..haha..terbaik x terbaik la kn..skuad tok mudim terjun kali nie..dgn line up yg pling MANTOPP..haha..korg bayangkn la ea..cam ner ngn skuad TOK MUDIM TERJUN nie bole dpt tmpt ke-2..dlm 14 team yg brtanding..bkn nk bngga la kn..tp angkuh ckit 2 ad la..wlaupon aq nie mmg x terer pon main bowling nie..tp sebat je la..cam nk tnggal tgn msing2 main smpai 4 round..huhu..aq pon mls la nk bebel pnjang2..kasi cuci la mata korg ngn gmbr2 nie yer..!!


skuad TOK MUDIM TERJUN..
kiri berbaju belang: semanto genero
berbaju itam tersengih2:keybika minolta
tali merah berbeg galas:eid-eod
bersluar jeans berbaju belang:aweeo gelareo
berbaju biru brbulat putih:micheal putai

nk dijadikn citer..mcm2 gaye yg kuar smlm..gaye biase..gaye luar biase..gaya terbang.mcm2 la..dentam dentum2 bola jgn citer la..cam nk berlobang lane 2..haha..



player no.1 kite..da cam nk terbalik aq tgk..hehe..
tp giler beb..byk strike nie..


player no.2..nmpk cam relax kn..focus 2 yg pnting..
tp kt dlm..cam nk gugur jntung..haha..

 player ke.3..yg nie giler pro..strike memanjang..
nth ap die mkn pg 2 aq pon x tau..


player no.4..nie x prlu dpertikai lg la..
berpusing2 bole 2 die kejekan..haha..


player no.5...korg nmpkdie hayun cam ner..
hancur berkecai pin tu sume tau..  :)
tgn da nk tnggal..pnggang pon da lnggar..
asal ad tmpt nk sndar..balun kn aje..  :)


oit2..ap msg2 nie..org bg hadiah la..
nk bgtau 'ank ibu' la 2..hehe..  :)

*pesanan penaja:hrp pmbaca jgn slh phm ngn tjuk diatas..mmg tmpt ke-2..tapi.......

kata laluan ari nie:
barang lepas jgn dikenang..  :)

Tuesday, 17 May 2011

komen encik expert..!!

orite..ari nie aq nk smbung bebelan aq..cam aq ckp kt 'pakar' td la..aq da kering idea da sbnr nye nie..aq bkn nye terer bebeno bab mngarang a.k.a mmbebel nie..bole trkluar otak aq nk ssuan ayt..t kang klu pkai tibai je..smpai teleng pale korg nk phm..hehe..
ok la..berbalik kpd tjuk ari nie kn..ngh sdp2 lyn borak ngn brader 'pakar' nie..leh plak msok psl belog2 nie..citer pnye citer..tetibe die ckp.."da x de kata laluan lg ke der?"  aq cam blur2 like sototng da..kata laluan ap plak nie..rpe2nye die ckp psl kata laluan blog aq..alamakk!! aq pon x lupe psl kata laluan blog aq 2..huhu..x pe la 'encik pakar'..akn sy perbaiki sebrang ksilapan..chewwahh.. 

*nsib baik aq x de gmbr die..klu ad..siap la ko...haha..  :)

kata laluan ari nie:
"ehh..da ad kata laluan..??"
(cam pelik je bnyik nye..hehee)

Tuesday, 10 May 2011

suramm..!!!

"oke..blog ko suram"..pergh..ad ke die ckp blog aq suram..suriram pnye kawan..bg la smngat ke..nie ko ckp cam 2 plak..luluh ati aq tau..chewwahh..hahhaa..x de hal la mmber2..aq trime kritikan ko..sbgai kritikan mmbina..hahha..chewwah lg skali..dgn ini aq pon tkr lg background aq nie..ltak kaler ijau blek..klu nie pon ko ckp suram jgk..aq siram je muke ko t..haha..x kn la aq nk ltak colourful kt blog aq nie..t kang owg ingt nie blog KANAK-KANAK cam blog ko..oopss..haa..gurau je beb..jgn amek ati ea..relax suda..  :) klu ltak bunga2..t kang owg ingt nie blog yg lembut lmbat 2 sume..ohh tidak la brader..x snggup den..hahaha..so ini je la yg aq mmpu..pas nie klu ko byk bunyik..siap ko..blog nie..siap ngn cool blog aq sumbat dlm mulut ko..hahah..  :)


kpd yg berkenaan..sila bukak mata hang cam nie ktika baca..
terima kasih..  :)

*post ini bkn ngn nada mrh yer..jgn slh fhm..sesungguhnye ini la cre aq msra2 ngn kwn2 aq..hwa3..  :)

Monday, 9 May 2011

Senyumlahh.. :)

adik2..abg2..kakaq2..pakcik2..mkcik2...
sumela yg ad kt cni..meh cni2..
cek nk habaq mai ni haa...
(ckp utara plak yer)
ad x sape2 yg blur2 kt sne 2..
yg cam x de mood sbb ad prob..
adoyai..sume owg ad mslh beb..jgn tnsion2..
kdg2 kite kne bg time kt diri kite utk tenangkn fkiran..
utk ktwe..pling2 pon snyum la..
nie la aq nk share ngn korg..
vid nie ad lme aq tgk..tgk byk kali pon still best lg..
korg lyn la yer...hope ad yg ktwe..snyum pon bole la beb...


peace.. :)

Friday, 6 May 2011

Mama teristimewa.. :)

hyep..jmpe lg kite yer..ari nie..aq wish kt mama SELAMAT HARI IBU..ucapan tulus ikhlas dri anakmu nun jauh diperantauan..chewwaahh...hehe..alang2 nie la kn..aq nk tuju lagu ckit la..kump jambu bole tuju2 lagu..aq pon bole jgk pe..special for my lovely mother..PN.ZAHARAH BINTI AWANG..


permataku by mirwana  :)


and this is my mom and my dad..
love both of you..  :)

Peluang Untuk Berubah..

aq ad bnda nk share la..sblum 2 aq nk tnye korg la ea...ap pndapat korg..psl ssorg yg mnghukum org lain brdsarkn nafsu..bkn akal fikiran..??
bkn ap la..kdg2 aq sndri pelik..ad org bole ckp.."ko nie da x de can nk brubah da.."  ptut ke ckp cam 2..? pd aq la kn..mnusia ialah mnusia..bkn nye tuhan yg bole tntukn ssorg tu lyk brubah ke x..emm..ckp psl prangai org td nie kn..aq ad 1 story nk share ngn korg la..citer nie aq dismpaikn oleh ustaz aq mse skola dlu..

masa dulu..ad sorg lelaki nie..die nie bole dkatakn zalim,kejam,jahat..mcm2 lg la..dn die sndri mngaku yg die da bunuh 99 orang..!!giler zalim kn..??ok2..smbung2...emm..smpai la 1 ari die nie rse da pnt nk wat kje cam nie..da x snggup nk mmbunuh lg da..dgn rse rndah diri..die btol2 nk brtaubat..btol2 nk brubah..nk jd hamba ALLAH yg btol2 soleh..so lelaki nie pon merantau la..nk cari sseorang yg alim utk mngajar die brtaubat..dn bimbing die utk jd hamba ALLAH yg soleh..akhirnye die pon smpai kt satu tmpat..kt tmpt 2,dari ap yg die dgr..ad sseorg yg bole bntu die utk kmbali ke jln yg benar..die pon gie jmpe ngn org alim trsebut..stelah brjumpa..die pon bgtau hasratnye dn prbuatan nye selama ini.."wahai org alim..aq ini dulu byk mungkar yg aq da buat..aq da bunuh sehingga 99 org..tp skrg nie aq nk brtaubat..aq insaf dn mahu jd hamba ALLAH yg soleh.."org alim 2 dgr ap yg dluahkn oleh lelaki td..pas 2 org alim 2 ckp.."99 nyawa mnusia dah kamu ambil..??maka tiada tmpat utk kamu brtaubat..tiada peluang utk kamu jd hamba yg soleh.." lelaki 2 trkejut ngn ap yg dberitahu oleh org alim 2..macam mana sseorg yg digelar alim bole ckp cam 2..lalu lelaki 2 pon ckp kt org alim 2.."klu bru 99 org aq bunuh pon x de peluang utk aq brtaubat..maka biarlah kau jd yg ke-100.." lelaki 2 kluarkn pedangnye..dgn pntas die pnggal 'org alim' td....lepas kjadian 2..die msih rse x puas..die msih rse yg tetap ad peluang utk nye brtaubat..lelaki 2 pon smbung pngmbaraan nye utk mncari guru yg bole bntunye utk brtaubat..die pon smpai ke satu tmpat..kt tmpt nie pon khabarnya ad sseorg yg bole bntu die..lelaki 2 btol2 brharap smoga org alim kali ini dpt mmbntunya..die pon prgi brjmpa dgn org alim 2..mngatakn hasratnye dn prbuatan nye cam ap yg die ckp kt org alim yg prtama td..lalu org alim kali ini ckp kt lelaki 2.."x kire la brp rami pon yg kamu da bunuh..jika kamu brtaubat kdp ALLAH..pasti ALLAH akn terima taubat kamu..kerana satu2 nya dosa yg ALLAH tisak ampun kn dlah syirik..lelaki 2 gmbira krn akhrnya die jmpe dgn org yg btol2 dpt mmbantunya..lalu die pon mnjadi murid kdp org alim trsebut..dn mnjadi hamba ALLAH yg soleh..dn tidak melakukan kmungkaran lg..

tamat...

cam 2 la citer nye..sowie la klu ayt cam klakar..tp cam ner pon hope kite sme2 dpt mnfaat dr citer nie..  :)

Thursday, 5 May 2011

Piramid Melayu Tersembunyi Di Lautan Jepun ~ MacJay.Net

nie sbnrnye aq ad bce kt 1 blog..tgk tjuk giler wat aq tertarikk..
aq pon x brp yakin sgt..mgkin x smpai level lg kot..
wlaupon aq x mnat sejarah nie..tp best la..
for information...
cbe korang bce plak..  :)

Piramid Melayu Tersembunyi Di Jepun

 PIRAMID MELAYU TERSEMBUNYI DI LAUTAN JEPUN
Based on Japan's Mysterious Pyramids (Yonaguni)-History Channel
Writter : MistisFiles Editor/Photo : MacJay.Net
[Kali terakhir disunting pada 30/4/2011. Turut disertakan beberapa informasi baru.]

Tidak lama dahulu, beberapa pengkaji telah menjumpai satu kaum yang tinggal di tepi sebuah tasik di pedalaman Jepun. Kaum ini begitu jauh dari pembangunan dan masih mengamalkan cara hidup tradisional. Bahasa kaum ini tidak mampu difahami oleh para pengkaji tersebut dan bahasa mereka tidak pula punya persamaan dengan bahasa Jepun mahupun bahasa-bahasa sekitar. Namun anehnya, para pengkaji tersebut mengesan tiga perkataan yang memungkinkan hubungan mereka dengan satu bangsa lain. Perkataan itu adalah  : mata, batu dan air.
Di laut sekitar Okinawa, berdekatan Pulau Yonaguni, telah dijumpai sebuah struktur piramid menyerupai ziggurat di dasar laut! Piramid ini terletak kira-kira 100 kaki ke dalam laut dan mempunyai gerbang, tangga dan jalan berturap batu. Pakar mengatakan usia piramid ini berdasarkan ujian radiokarbon ialah kira-kira 8000 tahun Sebelum Masehi, dan peradaban Jepun ketika itu hanyalah berdasarkan cara hidup memburu binatang dan mengumpul makanan untuk sara diri. Peradaban piramid di Mesir bermula kira-kira 5000 tahun selepas itu. Siapakah yang membina piramid ini? Satu penemuan yang masih dirahsiakan oleh para pengkaji ialah : tulisan mirip tulisan Rencong telah ditemui di barat daya struktur itu terukir di 'hall chamber' di sebelah dalam piramid, yang merupakan 'access denied' atas sebab-sebab yang tidak munasabah oleh pihak-pihak tertentu.
Jim Mower, seorang ahli arkeologi di Universiti College London telah menimbulkan pandangan bahawa sekurang-kurangnya usia peradaban dasar laut Okinawa itu menjangkau 10,000 tahun dan peradaban ini kalau tidak melebihi sudah pasti setaraf dengan peradaban Mesopotamia dan Lembah Indus. Ahli arkeologi itu juga mengatakan bahawa "ini telah mengubah banyak pandangan tentang peradaban Asia Tenggara". Perhatikan, beliau tidak berkata tentang 'peradaban Asia Timur'.
Saya merasakan semua orang sudah tahu tentang satu keris purba yang ditemui di sebuah kuil purba di Okinawa. Ya...Okinawa lagi. 

MISTERI GEN BANGSA MELAYU

Sebab itulah, tidak berapa lama dahulu beberapa penyelidik di Mistis Organization telah berusaha menghubungi seorang gadis yang juga seorang prodigi senyap dalam bidang sejarah di Malaysia. Gadis ini memiliki ciri-ciri kehidupan seperti beberapa prodigi terkenal dari gen bangsa misteri ini ; Adiputra, Sufiah Yusuf (kedua-duanya prodigi matematik ketika kanak-kanak) atau Ainan Celeste Cawley (prodigi kimia) sekadar menamakan beberapa contoh popular. Di Singapura, telah acapkali lahir prodogi-prodigi Melayu seperti di Nanyang Technological University, dan kisah seorang pemuda Melayu yang mendapat cGPA 4.00 dalam Fizik di Eropah.

Mistis Organization telah memantau gadis ini sejak dia berusia 12 tahun dan mula membuat kajian bagaimana beratus-ratus prodigi Melayu yang menunjukkan pencapaian luar biasa ketika kecil, mula menyusut bakat luarbiasa mereka apabila dewasa. Ingatkah saudara saudari akan Mohd. Shukri Hadafi, ketika kecilnya pada usia tiga tahun sudah mampu membaca suratkhabar. Mohd. Shukri Hadafi pernah menjadi anak angkat Prof. Diraja Ungku Aziz dan muncul dalam filem Menanti Hari Esok arahan Jins Samsuddin pada tahun 1977. Namun kehidupannya selepas itu menempuh hari-hari gelap dan akhirnya menjadi seorang penagih dadah.

Perlukah selepas ini saya menceritakan kepada anda, tentang Sufiah Yusuf? Ada sekumpulan pemikir di sebelah Barat telah mengkaji kemungkinan kacukan gen Melayu dengan mana-mana bangsa akan memudahkan lahirnya prodigi-prodigi luarbiasa bertaraf dunia. Mereka telah mula menyedari bahawa kacukan gen Melayu dan gen bangsa lain adalah kunci kepada 'manusia-manusia mutan' masa hadapan. Mereka telah mula memilih beberapa anak-anak muda dan melatih mereka serta menghantar mereka untuk cuba memikat gadis-gadis Melayu. Mengapa gadis Melayu? Kerana percubaan sebelum ini menghantar gadis-gadis mereka untuk membuat hubungan dengan lelaki Melayu menemui kegagalan, ada diantara gadis-gadis mereka 'dipaksa' mempelajari agama Islam dan ini berakhir dengan kes perebutan anak atau penceraian. Anda tahu pada era mana terdapat kekerapan kes-kes lelaki Melayu menghadapi kes perebutan anak dengan wanita asing bukan? Ya, dan saya ingin tekankan tentang 'sebab-sebab wanita-wanita asing itu begitu degil untuk mengambil anaknya dari gen Melayu itu, lari ke negaranya'. Saya boleh terima alasan ini ; kasih sayang seorang ibu.

Gadis ini mampu membaca sejarah Sriwijaya 500 tahun sebelum Masehi dan menterjemah tulisan-tulisan Mesir Purba dan maksud-maksud di dalam The Egyptian Book of The Dead, The Black Book dan The Golden Book of Scarab Ankh. Untuk mengetahui sejarah Melayu lebih 1000 tahun sebelum Masehi, terpaksa mencarinya di dalam kitab-kitab paling misteri di dunia The Mummy dan piramid yang menakjubkan!

Jika orang Melayu yang dungu berusaha memadamkan sejarah bangsanya sendiri, saya nasihatkan anda akan menemui kegagalan paling pahit kerana orang Mesir Purba, Phoenicia, Assyria, Babilon dan sejauh Viking di utara Eropah...mereka ada menyimpan jejak sejarah Kemelayuan yang paling misteri. Jika anak-anak Melayu yang bingung dan orang lain yang cemburu cuba membakar 'Sejarah Melayu'...malangnya 'Sejarah Melayu' telah di'fotostat' banyak-banyak dan diberi kepada bangsa-bangsa lain. Sepertimana Maharaja Sriwijaya telah menghantar keturunannya untuk membina berpuluh-puluh negarakota untuk mengekalkan survival dan hegemoni, maka sejarah Kemelayuan telah disimpan kemas dalam lipatan sejarah bangsa-bangsa lain untuk tujuan yang sama. 

MELAYU - THE LOST TRIBE
Ketika Ptolemy, seorang ahli geografi Yunani melukis peta semenanjung Tanah Melayu,beliau telah menamakan semenanjung ini 'Golden Chersonese' yang bermaksud Semenanjung Emas ketika manuskrip-manuskrip India Purba menamakan tanah ini sebagai 'Suvarnabhumi' iaitu Tanah Emas. Sebuah manuskrip Yahudi Purba menceritakan sumber bekalan emas untuk membina negarakota Kerajaan Nabi Sulaiman diambil dari sebuah kerajaan purba di Timur Jauh yang dinamakan Ophir.

Kajian dari manuskrip kuno Firaun Mesir dan hieroglif di dinding-dinding kuil telah mendapati bahan pengawet, kapur barus dan rempah-rempah untuk upacara ritual mengawet mayat diimport dari sebuah kawasan di sebelah Nusantara ini. Apa yang terjadi di Nusantara beribu tahun yang silam? Benarkah ketika Firaun-Firaun Mesir sedang membina Piramid, bangsa yang tinggal di Nusantara masih bercawat dan melukis gambar monyet di gua-gua? Nampaknya perdagangan rempah telah berjalan beribu tahun dahulu malah bangsa misteri di Nusantara telah mampu mengeksport emas dikala kerajaan lain hanya mampu memperdagangkan kendi-kendi, gendang dan seramik purba.

'The Lost Tribe' adalah Bangsa Gunung (Malai) yang telah lama meninggalkan Tibet ; bergerak ke arah Timur ke satu destinasi yang tidak diketahui. Illuminati ingin benar mengenali bangsa ini. Kerana di dalam kitab-kitab Yahudi Kuno dan manuskrip-manuskrip suci ada menceritakan bangsa yang hilang. Juga Bumi Mala. Pada mulanya Yahudi Zionis menyangkakan Red Indian Amerika adalah ibu bagi segala orang-orang Manasseh 'the lost tribe'. Tetapi kesemua keputusan DNA adalah negatif. Prof Ralph Olssen kemudiannya mengkaji secara mendalam tentang Book of Mormon (yang diselewengkan dari satu manuskrip kuno) dan membuat kajian DNA sekali. Keputusan beliau adalah, ibu bagi segala keturunan Manasseh adalah orang-orang Melayu di Semenanjung Tanah Melayu.

Mengikut manuskrip kuno yang diseleweng menjadi Book of Mormon itu lagi, sebahagian daripada Melayu Semenanjung (termasuk Selatan Thai) juga adalah dari keturunan Bani Israel, iaitu dari kumpulan Lehi (iaitu terus dari Manasseh, yakni anak kepada Nabi Yusuf a.s. Nabi Yusuf mempunyai dua orang anak sahaja, iaitu Manasseh dan Ephraim).

Namun Mala bukanlah bangsa asal. Mala mempunyai 'benang-benang merah' dengan bangsa Scythia. Scythia merupakan bangsa asas kepada semua puak Eskimo, asli Yunan, asli Dai, asli Taiwan, hingga ke ke kaum Ainu di Jepun dan suku misteri di pulau-pulau Jepun sebelum kedatangan kaum Yamato (kaum dominan Jepun pada hari ini) Lembah Mekong, Tanah Melayu, Borneo, Sumatera, Jawa, Sulawesi, Filipina, Pasifik , Madagascar dan Amerika Latin.

Scythia merupakan sebuah bangsa nomad berkerajaan yang berasal daripada Asia Tengah (ingat Teori kapak Tua dan bangsa Kambuja?) berhampiran dengan Laut Hitam. Kaitan antara Melayu dengan Scythia telah dirumus oleh seorang arkaelogis Eropah di sekitar tahun 1830an lagi. Maka ada kemungkinan Scythia merupakan bangsa asal daripada Nabi Adam a.s. Ini kerana Nabi Adam a.s. mempunyai 22 pasang anak, atau bermaksud 22 bangsa asas (kemungkinan dari kajian setakat ini).

'The Lost Tribe' telah bergerak ke 'Promised Land'.Semua puak Yahudi yang 12 (puak Yahudi asli yang pernah mengikut Nabi Musa a.s dan terlibat pada peristiwa di Padang Pasir Sinai) telah dikenalpasti oleh Yahudi Zionis (Yahudi ke-13 iaitu Yahudi campuran dari kaum Satanic-The Khazar dan Ashkenazi) namun masih terdapat satu puak Yahudi yang diketahui mereka mengamalkan ajaran Nabi Ibrahim dan Nabi Yusof, ajaran wahyu dari kitab Taurat. Pada istilah hari ini, mereka adalah orang-orang Yahudi Islam yang hilang dari rekod Illuminati dan Zionis.

Imbauan : Raja kepada segala Raja di Timur ialah empayar agung Melayu. Betapa hebatnya Raja bagi segala tamadun Timur ini apabila mereka terkenal dengan gelaran Raja Lautan dan Raja Daratan. Di mana-mana negeri-negeri yang berada dalam naungan mereka :-
ada yang digelar tanah penghujung dunia,
ada yang digelar Semenanjung Emas,
ada yang digelar Survana Bumi,
ada yang digelar Golden Chersonese,
Bayangkanlah, hinggakan hamba-hamba di istana mereka juga mampu dihiaskan dengan emas. Ini belum lagi dibincangkan tentang sistem matawang mereka, kerana bangsa Melayu sebenarnya gemar berniaga dengan menggunakan emas, tetapi ke mana perginya semua rekod-rekod agung ni? Kemana perginya senjata-senjata canggih Melayu? Di mana perginya armada-armada laut Melayu yang besar gedabak dengan nama jolokan “JONG". Adakah ianya jauh lebih lebar dari kapal Laksamana Cheng Ho? Rekod sejarah yang benar ini semuanya selamat disimpan dalam arkib-arkib museum terkenal di Eropah dalam genggaman ejen sulit yang bertopengkan sang penyelamat. 
Mereka menubuhkan kerajaan BUNGA di tebing-tebing pergunungan. Kerana itu istilah Banjaran HiMalaya kekal hingga ke hari ini… Mengenangkan bangsa gunung yang hebat lagi kuat dengan rajanya.

Jika anda sedar, bangsa Melayu-lah bangsa yang paling gemar menanam bunga-bunga di halaman rumah. Bunga sebenarnya terlalu sinonim dengan bangsa ini.Berhentilah menjadi goyyim kerana anda bukanlah sebuah robot ciptaan ejen Yahudi yang bertopengkan sang penyelamat. Tetapi anda sebenarnya adalah seorang pejuang yang dilahirkan sebagai bangsa Melayu dibumi Mala ini.
 
Bangsa Melayu juga merupakan bangsa terawal membina tugu-tugu kota yang merentasi dari : 
  • UTARA (kemboja, cempaka, melati, petani, langkasuka, cermin, segenting) 
  • TENGAH (kelantan, pahang, johor, melaka, kedah tua, selangor) 
  • TIMUR (funan, okinawa, sulu,)  
  • SELATAN (sumatera, riau, jawa)
Begitu hebatnya tamadun agung Melayu itu yang hanya segelintir sahaja para pewaris diraja yang tahu. Rekod tamadun ini berjaya disembunyikan oleh golongan Iluminati sehinggakan hampir kesemua teknologi Melayu dahulu kala berjaya disimpan di arkib-arkib tersohor dunia di Eropah. Tidak cukup dengan itu, tinggalan sejarah yang agung ini turut dikaji di dalam makmal-makmal oleh pengkaji logam. Bolehkah anda bayangkan bagaimanakah laksamana-laksamana dan pendekar-pendekar Melayu boleh sampai ke Hawaii dari semenanjung kepulauan cebu tanpa sesat dengan hanya berpandukan sejenis alat apungan dari cerdik pandai anak Melayu.

Saya amat yakin kini bahawa golongan Illuminati sedang memerhatikan bangsa Melayu. Mereka pasti tidak akan sesekali lupa pada ramalan seorang tukang tilik dari kalangan bangsa mereka, Nostradamus, yang berbunyi :
"Dia muncul dari negeri yang terletak di pertemuan tiga buah laut. Negara Timur tempat perjuangan pemimpin tersebut terletak di pertemuan tiga buah laut."
-Nostradamus
Dibawah ini saya sertakan sebuah video dokumentari penemuan piramid misteri di Yonaguni, Jepun :

Dibawah ini pula adalah beberapa buah gambar yang telah berjaya dirakamkan oleh Gary Hagland (underwater photographer), Tom Holden (videographer) dan "C" Hagland (underwater videographer) :
-klik untuk besarkan-

MELAYU DAN YAHUDI

Tahukah anda bahawa Yahudi (Zionis) kini sedang giat mengkaji tentang satu bangsa yang hilang?. Mengikut daftar bangsa yang hilang di dalam Kitab Yahudi Kuno, terdapat 12 puak Yahudi di masa lalu :

1. Reuben
2. Simeon
3. Levi
4. Judah
5. Issachar
6. Zebulun
7. Dan
8. Naphtali
9. Gad
10. Asher
11. Joseph
12. Benjamin

Di dalam 12 puak yang hilang ini, hanya keturunan Nabi Yusuf a.s. sahaja yang hilang daripada rekod Yahudi. Keturunan Nabi Yusof a.s menurunkan dua puak yang lain iaitu Manasseh dan Ephraim. Mengikut satu kitab Yahudi, satu ‘lost tribe’ Bani Israel (yang mendapat petunjuk ILAHI, iaitu beragama Islam) akan membunuh Yahudi Zionis di Palestin. Di dalam kitab Yahudi kuno yang lain pula, ada mencatatkan golongan Manasseh (anak kepada Nabi Yusuf a.s.) bakal menyembelih Yahudi jahat (Zionis/Yahudi Kabbalah) di Palestin. Setelah Yahudi membuat pencarian, terdapat banyak puak golongan Manasseh di sebelah timur.
Percaya atau tidak, sememangnya bangsa Melayu termasuk diantara senarai bangsa yang hilang tersebut. Menurut suatu kajian, Melayu dipercayai berasal dari keturunan sebelah Nabi Yusuf as, yang telah menurunkan generasi Manasseh. [klik di sini]
Kajian projek genome oleh Rabbai Jacobovici telah dilakukan untuk mengesahkan hipothesis Dr.Ralp Olsen berkenaan Israel DNA variant dalam Bangsa Mala (rujuk www.mormonslocation.com). Projek genome itu dijangka lengkap dalam tempoh 5 hingga 10 tahun akan datang khusus untuk lost tribe disebelah South East Asia region.
Wallahualam...

PERHATIAN : Video di atas hanya fakta sokongan pada hujah-hujah yang dikemukakan. Sepertimana yang kita ketahui (disebutkan di atas ; baris 15-17) masih terdapat beberapa penemuan yang dirahsiakan oleh pengkaji. Harap Maklum.

jiwang di malam hari...!!

kasi lyn jap ini lagu..
lgu lme nie..tp 2 la..nape la bru2 nie bwu aq jmpe lgu nie..
adoyaiii...
xpe la..sape2 yg bkk blog aq nie..
layan la jap ea... terbaekk jgk nie...  :)